Gelové baterie jsou známy svojí kvalitou a spolehlivostí. Gelové baterie se vyznačují nízkými nároky na údržbu, tak i bezpečným provozem v zařízeních, která jsou jimi napájena. Baterie jsou schopné odolávat přebíjení, hlubokému vybití, vibracím a otřesům. Jsou vhodné i pro delší skladování. Pro zajištění vysoké kvality jsou baterie 100% ve výrobě testovány na napětí, kapacitu a bezpečnostní ventily jsou 100% vizuálně kontrolovány. Gelové baterie se používají jako zdroj proudu pro pro lodní elektromotory
Konstrukce gelové baterie je obdobná klasickému kyselinovému akumulátoru. Je složena z kladných a záporných elektrod. Elektrolyt je však vázán v křemičitém gelu Výhodou je nižší citlivost na vyšší provozní teploty, vyšší kapacita při snížené hmotnosti akumulátoru i nízká hladina samovybíjení. Rovněž je omezen únik elektrolytu a jedná se o bezúdržbové gelové baterie
Jedná se o baterie s technologií AGM (absorbed glass mat) , které jsou často milně vnímány mezi spotřebiteli jako gelová baterie. V této baterii není gel, ale zároveň elektrolit se nenáchází v klasické tekuté formě, jako u klasické kyselinové baterie. Elektrolit je nasáklý v netkané tkanině ze skelných vláken v tzv. separátoru, který odděluje vzájemně kladné a záporné elektrody.
Oba typy baterii mají podobné vlastnosti a jsou vhodné pro lodní elektromotory
Gelové akumulátory mají proti jiným typům akumulátorů zřetelné výhody. Je to například vynikající teplotní stabilita, vysoká schopnost vybíjení „do hloubky“ a dobrá obnova z hlubokého vybíjení. Gelový akumulátor může být uskladněna bez vybíjení po dobu 30 dnů, a přesto si zachová 100% své kapacity. Akumulátory Gelové série mají gelový elektrolyt a nedochází tak ke vzniku sulfátů a vrstvení elektrolytu. Koroze elektrod je samozřejmě také velmi nízká. Gelový akumulátor svojí kostrukcí navíc snižuje vibrace, které mohou způsobit poškození desek. Hluboké cykly vybíjení jsou proti AGM typům zvýšeny o 50% a nepřítomnost kapalin v elektrolytu zabraňuje vylití baterie a umožňuje snadnou instalaci v jakékoli poloze.
Jedná se o speciální trakční baterie navržené pro hluboké vybití mnohem méně podléhají opotřebení elektrod při vybíjení a nabíjení a používají se tam, kde se baterie pravidelně vybíjejí a nabíjejí – lodní elektromotory, fotovoltaické systémy, golfová vozítka, elektrické automobily atd. Trakční baterie vyniká oproti konvenčním autobateriím vysokou odolností při cyklickém (opakovaném) hlubokém vybíjení. Technologicky je konstrukce baterie upravena tak, že vnitřní olověné desky (elektrody) jsou zesílené aby odolávaly opakované zátěži při vybíjení až na 0% kapacity baterie. Tenká mřížka, kterou jsou vybaveny běžné startovací baterie, sice lépe odolává vysokému krátkodobému odběru proud při starování, ale při hlubokém a častém vybíjení se brzy začne rozpadat a a drolit